Burty wytworzone ze stali są bardziej trwałe, ale też cięższe od aluminiowych, co wypadałoby wziąć pod rozwagę podczas projektowania takiej zabudowy, albowiem od całkowitej masy przyczepy zależy ilość spalonej ropy. Wiadomo, że im większy tonaż, tym więcej wykosztujesz się na ropę. Wysokość ścianek burtowych do auta dobiera się do wielkości i tonażu załadunku, jaki ma być transportowany.
W celu ułatwienia załadunku, burty powinny posiadać możliwość ich uchylenia, zatem wykonuje się je na zawiasach, a nie jako przykręcane. Popularne zawiasy burtowe składają się z dwóch części – jedna śrubowana do burty od dołu, druga do podłogi przyczepy. Same burty uzupełniają zamknięcia,pozwalające na przytrzymanie burty w pionie podczas transportu. Do tego celu znakomicie nadają się pionowe poprzeczki burtowe, które mogą być też odpinane, co może być pomocne w czasie poziomego załadunku długich profili. Zawiasy na profilach burtowych montuje się na ogół w takiej odległości, by zapewnić sztywność burty i uniknąć możliwości deformacji burty w czasie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to raczej jeden odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy burta ma być wyższa, burtę taką składa się z osobnych paneli o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być gęściej. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm starczą trzy zawiasy umieszczone równomiernie co około 800mm.