Press "Enter" to skip to content

Prawidłowy dobór siłownika.

Instalator 0

Siłowniki używane non stop, w ciągu swojego życia mogą się zepsuć. W pierwszej kolejności przeważnie wykonujemy demontaż i przegląd siłownika. Weryfikujemy, czy nie ma szczelin,mankamentów uszczelek, pokrycia czy tłoczyska. Gdyby została popsuta obudowa, to cały siłownik nie będzie się wysuwać. Dzieje się tak ponieważ, że osłabienia korpusu mają wpływ na osiowość siłownika i powodują następne skazy tłoka a także uszczelnień Nagminnym początkiem awarii siłownika jest obniżenie jakości uszczelnień. Uszczelnienia siłownika mogą się zmniejszyć lub spęcznieć w czasie eksploatacji i należy je dobierać pod prawidłowy wymiar.

sprezyny gazowe auto

Trzeba wiedzieć, że siłownik będzie miał prawidłową sprawność jedynie wtedy, kiedy będzie hermetyczny, a to gwarantują tylko najlepsze uszczelnienia dedykowane do siłowników. W razie, gdy siłownik jest wyposażony w tłoczysko skonstruowany z stopu aluminium lub żeliwa, często-gęsto powierzchnia tłoczka jest popękana, posiada startą wierzchnią część lub wżery, a to ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania siłownika. Nastaje konieczność zrobienia obróbki mechanicznej i galwanicznej. Bywa też, iż siłownik ma wygięte tłoczysko. Naprawianie tego w domu jest bezcelowe i nie da spodziewanych efektów. No i właśnie dlatego siłownik powinien zostać dokładnie sprawdzony jeśli chodzi o średnice wewnętrzne korpusu oraz tłoczyska. Gdy średnica jest niezgodna, siłownik musi zostać zaopatrzony w świeży tłok zrobiony z identycznego materiału. Na koniec odnowy siłownika hydraulicznego jest składanie go do kupy. Zanim jednak zmontujemy wszystko, siłownik powinien zostać wszędzie umyty rozpuszczalnikiem a także przesuszony sprężonym powietrzem. Należy też wkalkulować, iż odrestaurowany i poskładany siłownik ma być zabezpieczony przez wnikaniem kurzu i wody do środka.