Press "Enter" to skip to content

Burty stalowe czy aluminiowe

Instalator 0

Przy modernizacji auta dostawczego właściciele w wielu przypadkach zastanawiają się jaki rodzaj profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z trwałością, jednakże są dość ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności samochodu. Szczególnie istotne jest to w przypadku aut dostawczych o małej ładowności. Wykorzystując lekkie burty aluminiowe można zwiększyć ilość transportowanego ładunku, co przekłada się na obniżenie kosztów przejazdu. Użytkując podłogę aluminiową dodatkowo można zaoszczędzić.

burty auto

Waga ciężarówki wraz z ładunkiem jest bardzo wnikliwie analizowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych parametrów grozi zapłatą wysokiej kary. Burty aluminiowe można z powodzeniem przymocować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Najprostszym sposobem montowania burt jest ich kupno w systemie zatrzaskowym. Każda deska posiada wzdłuż całej swojej długości układ mocowań, który umożliwia zapięcie z kolejną deską aluminiową. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który wyposażony jest w równo wykończony grzbiet. W ten sposób można budować osłony na konieczną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Zastosowanie specjalnego profilu o cieńszej ścianie zapewnia przymocowanie części do przytwierdzenia konstrukcji plandekowej. Burty aluminiowe cieszą się popularnością nie tylko ze względu na łatwy montaż, ale także brak konieczności ich malowania. Wybierając profile anodowane nie ma konieczności ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji anodowanej dostępne są również części dodatkowe niezbędne do mocowania zabudowy burtowej, np. elementy końcowe. W celu uszczelnienia całej zabudowy można przymocować między profilem dolnym, a podłogą uszczelnienie.