Oświetlenie pojazdów ciężarowych powinno znosić duże przeciążenia, być w wysokim stopniu pewne i gwarantować cudowne oświetlenie aż do samego końca każdej podróży, bo każdorazowe ciągłe używanie żarówek do ciężarówek i samochodów użytkowych systematycznie wykańcza je.Nowe ustalenia prawne nakładają co więcej oprócz tego mus oznaczania odbiciowego krawędziowego nowo zarejestrowanych w Polsce samochodów ciężarowych. Oznakowanie odbijające światło konturowe z tyłu obowiązuje na pojazdach szerszych niż 2100 mm przynależących do kategorii N2 o maksymalnej masie totalnej większej niż 7,5 t oraz N3 i O3 i O4.
Z kolei boczne obowiązuje na autach o długości większej niż 6000 mm przynależnych do kategorii: N2 o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W odniesieniu do innych kategorii aut, w tym też podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego oznaczenie jest także dopuszczalne, natomiast nie mocuje się go na ciężarówkach kategorii M1 i O1. Oznakowanie odblaskowe obrysowe może być zrealizowane za pomocą linii ciągłych albo nieciągłych o barwie białej lub żółtej. Oznakowanie refleksowe krawędziowe zasadniczo polepsza widzialność auta w trudnych warunkach, dzięki czemu polepsza bezpieczeństwo na trasie.